‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Khamis, 14 Julai 2011

Didera, Lelaki juga perlukan talian NUR!


LOS ANGELES: Seorang wanita California bertindak memotong kemaluan suaminya kerana percaya mangsa patut mendapat balasan itu ketika mereka dalam proses untuk bercerai.
Catherine Becker, 48, membuat panggilan 911 selepas kejadian kemudian ditahan polis. Dia didapati memasukkan ubat khayal dalam makanan suaminya terlebih dulu sebelum bertindak seterusnya, kata polis semalam.
Dia menghubungi pihak berkuasa selepas membuang kemaluan itu dalam tong sampah, kata jurucakap polis, Jeff Nightengale.“Pasukan perubatan yang tiba, menemui mangsa terikat pada katil dan berlumuran darah pada bahagian kemaluannya.
Isterinya memasukkan sejenis racun atau ubat yang tidak diketahui dalam makanan lelaki itu untuk membuatkan suaminya mengantuk.
“Dia mengikat tangan mangsa di katil dan sebaik bangun wanita berkenaan memotong kemaluannya dengan sebilah pisau,” kata Nightengale mengenai kes di Garden Grove, tenggara Los Angeles.
Sebahagian alat kelamin berkenan ditemui dan dibawa ke hospital tetapi tidak diketahui sama ada doktor dapat menyambungkannya semula.Selepas tiba di tempat kejadian, polis melepaskan ikatan lelaki itu dan merampas tali serta pisau dapur sepanjang 10 inci (24 sentimeter) sebagai bukti.
“Siasatan awal menunjukkan bahawa mereka berkahwin dan sedang dalam proses perceraian. Suspek memasak makan malam untuk mangsa. Suaminya memberitahu detektif bahawa dia percaya makanan itu terasa lain.
“Mangsa kemudian tertidur dan apabila bangun mendapati dirinya diikat di katil dengan isterinya menanggalkan pakaiannya sebelum memegang kemaluan dan memotongnya,” kata Nightengale.
Wanita terbabit juga ditahan kerana melakukan keganasan teruk, mengurung mangsa dan mendera pasangannya kemudian dibebaskan dengan jaminan AS$1 juta (RM3 juta).
Lelaki terbabit, yang namanya tidak disiarkan, menjalani pembedahan kecemasan dan masih dalam keadaan serius.Insiden itu mengingatkan semula kes John Wayne Bobbitt pada 1933 yang dipotong kemaluannya dalam kejadian yang hampir sama. – AFP
___________________________________________________________________________________________________________



Siapa kata lelaki tidak dianiaya? Lelaki tidak didera? Dan siapa kata perempuan itu lemah dan tidak mampu mendera suami? Ini buktinya ... lelaki menjadi mangsa keadaan.

Jadi, wanita juga mempunyai potensi dan kecenderungan sebagai Pengganas Domestik. Bahkan lagi dahsyat daripada lelaki!

Jelasnya lelaki pun terancam, diancam dan tak berapa nak selamat juga.

Kesimpulan lelaki juga perlukan perlindungan. Memungkinkan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat perlu juga memasukan dasar perlindungan lelaki. Barangkali perlu membuka talian NUR 15999 khusus untuk aduan lelaki teraniaya... huhuhu.... 

Ahaks, maza saja lantun-lantun hari Khamis malam Jumaat ini. Selamat Malam Jumaat kengkawan dengan lambakan ibadah... hehehehe

blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails