‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Selasa, 9 Ogos 2011

Bonus 1/2 bulan Gaji sempena raya untuk kakitangan kerajaan


Syukur alhamdulilah dan maza tumpang berbahagia dengan kengkawan yang berkerja gomen. Akhirnya pihak kerajaan dengan bermurah hati bersetuju memberikan bonus 1/2 bulan gaji.

Pengumuman tersebut telah dibuat pada semalam hari (08.08.2011 - kata orang Cina no.8 ada 'ong' yakni untung) di dalam berita tv. Siapa sangka, buah cempedak jadi nangka!? Rezeki dari Tuhan, kan, kan, kan...

Perkara seperti ini kita harus mengucapkan terima kasih kepada kerajaan. Barulah namanya kerajaan yang perihatin ... ahaks! (ada unsur bodek nampak?.. hehehe tak apalah demi kengkawan gitew).

Maza bukanlah kakitangan gomen. Tapi rasanya dengan pemberian bonus ini dapat membantu banyak pihak terutama dalam persediaan menghadapi raya nanti. 


Ini juga bermakna Param (Pasar Ramadan) akan bertambah meriah!. Jadi makcik-pakcik penjual di Param, petang nanti bolehlah tambah produk jualan masing-masing ya. Satu rahmat tu ... tapi jangan sampai pula mengambil kesempatan dengan 'mencekik darah'. Kalau boleh turunkan lagi harganya, dan tingkatkan produktiviti.

Buat kengkawan yang menerima imbuhan itu juga, sukalah maza berpesan. Mentang-mentang dapat bonus tersebut kita harus terus menjaga perbelanjaan. Lagipun ekonomi dunia; merujuk USA tak berapa nak baik.

Jangan sampai sudah dapat bonus, kita tingkatkan lagi inflasi dengan buat tak kisah dengan kenaikan harga melampau oleh peniaga yang tak bertanggungjawab itu! Pakat beli sahaja walaupun harga melambung tinggi daripada sepatutnya. Kasihanilah pihak yang tidak dapat bonus itu ya. Sudah lah tidak dapat bonus, harga pulak tinggi ... aduhaii... ihik!

Sementelah ada yang dapat bonus ini, maza pun dengan perasaan rendah diri dan malu-malu kucing. Rasanya tibalah masa sampailah waktu untuk maza dengan tenang melancarkan pakej Portrait / Family Photogarphy melalui geng ronawarna.blogspot.com. yang itu ... ihik! *malu...


Jadi, mana-mana kengkawan rasa-rasa mau merangkamkan saat bahagia di hari lebaran tu, bolehlah menempah jurufoto dari ronawarna ini! Opps.. teriklan lah fulaks.. hehehehehe

Nur Azariah

Apa-apa hal pun, pesan maza hati-hati di jalan raya. Majulah diri untuk keluarga! ... alahai, ahaks!

Nur Azariah
blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails