‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Khamis, 30 Jun 2016

HULURKAN KASIH KEPADA PEREMPUAN MU DEMI KEBAHAGIAN KELUARGA KECIL INI

 

Acapkali saya memerhatikan gelagat keluarga. Saat kita berbuka puasa, para suami dan ayah begitu tenang menghadap juadah dan hidangan. Tiada gangguan, tiada keributan, tiada keriuhan, tiada halangan atas setiap suapan masuk ke dalam mulutnya.

Isteri dan bonda pula terpaksa berpusing ke kiri dan kanan. Menghulurkan hidangan itu dan ini melayan kerenah anak-anak kecil. Isteri dan bonda sering terganggu setiap kali mahu menyuap nasi ke mulut sendiri. Anehnya masih lagi menghalang anak-anak kecil daripada mengganggu ayah mereka menikmati keenakan suapan makanan itu.

Tanpa menghiraukan keadaan renyahnya isteri, si ayah membentak merebutkan perhatian si isteri. Ayah, suami dan abang pinta dihulurkan itu dan ini. Ayah pinta layanan istimewa daripada celahan ribut yang sedang kemaruk melanda isteri menyantuni anak-anak kecil mereka.

Sebaliknya, isteri begitu betah melayani kereneh suami dan anak-anak. Tetap sabar. Padahal dia juga menanggung lapar yang sama, derita yang sama. Dengan payah-payah, si isteri tetap tabah walaupun kerap kali 'hak' untuk mengunyah makanan dengan aman sering terganggu.

Wahai ayah, suami dan anak yang dewasa, kasihanilah, santunilah dan cintailah ibu, isteri dan kakak anda. Dia telah banyak bersusah payah kerana kesenangan kamu.

~iklan ini bukannya membodek sempena raya, ya kengkawan~
ammak satu kali.
Hik hik

blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails