‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Selasa, 1 September 2009

Aku dan Ramadhan #2

Aku ada seorang kawan. Namanya Ramadan.

Suatu hari Ustaz Johar mengajar kami tentang puasa. "Siapa tahu apa itu Ramadhan? Ramadhan ialah bulan di mana umat Islam difardhukan untuk berpuasa selama sebulan."

Tiba-tiba sahabat Aku itu mengangkat tangan, lalu berkata "Ustaz. Nama saya Ramadan bin Syawal. Jadi, oleh kerana saya Ramadan, saya tidak perlu lagi bulan Ramadhan dan saya tak perlu lagi berpuasalah ustazkan?!"

"Hmm... betul juga kata Ramadan ni. Jadi macam ni lah. Oleh kerana nama awak ialah Ramadan dan kita tak lama lagi berpuasa bulan Ramadhan. Saya rasa sepatutnya awak dari dulu lagi tiap-tiap hari kena puasalah, Ramadan!", jawab Ustaz Johar pula.

Ramadan terus tercengang sambil menggarukan kepalanya. Aku pula hanya mengeleng-gelengkan kepala. Inilah padah kalau orang nak mengelat.



blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails