‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Selasa, 24 November 2009

Cik Ayu: Gambar Pelbagai Posisi Di Sg. Tekala



Semut on bunga


November 22, 2009 (Ahad)
- Maza menerima pelawaan Ms. Cinta, May dan RMN untuk mengikuti mereka ke Sg. Tekala. Katanya ada sessi 'photo hunting'.

Inilah pengalaman pertama maza mengikuti sessi tersebut. Pada awalnya maza ingatkan photo hunting ini dianjurkan oleh UPND (Utusan Publication & Distribution), rupa-rupanya anjuran forum Photomalaysia.com.



Baru beberapa hari sudah maza mendaftarkan diri sebagai ahli forum tersebut. Maza terperanjat, kali ini benar-benar dapat bertemu dengan otai-otai photographer.

Sessi ta'aruf (pengenalan diri) dimulakan dan sedikit tutorial disampaikan. Tunjuk ajar kamera DSLR lebih kepada kaedah mentor-mentee.

Dalam dunia fotografi DSLR ini maza baru sangat; kategori newbie. Lazimnya maza gunakan kamera PnS (Compact Camera) yang lebih mudah dan statik keputusannya. Atau pun kamera analog SLR.

Jadinya, pertemuan kali ini amat berguna. Banyak juga ilmu dicungkil.

cendawan

En. Azize dan Damak mula menguntip yuran RM10.00 seorang. Mulanya maza ingatkan sekadar memenuhkan tabung forum ataupun bayaran tutorial tadi. Tak ada masalah!

Namun di akhir sessi tersebut, wang RM10.00 itu rupa-rupanya digunakan untuk membayar yuran model. Sekali lagi maza ternganga!

Model ini bernama Cik Ayu. Entah berapa harga kos model ini, maza tak tahu. Tetapi lebih dua puluh orang juga yang 'tong-tong' (kongsi sumbangan RM10).



Mulanya maza agak keberatan untuk ikut serta, tetapi mengenangkan ia punya faedah dan ilmu fotograpi, tambahan pula sudah pun membayar, maza ikutkan sahajalah. Wow! Kali pertama menangkap gambar model pro dan berbayar ini. hehhehehe

Berikut gambar-gambar maza yang entah apa-apa entah itu.

Gambar Pelbagai Posisi Cik Ayu di Sungai Tekala, Ulu Langat, Selangor D.E




Lumayan juga menjadi model seperti ini, kan?

Kalau macam itu, maza pun hendak menawarkan diri untuk dijadikan model fotografi. Murah-murah sahaja. Kongsi ramai-ramai RM10.00 seorang sahaja gitew. Ada sesiapa yang berkenan? hehehehhe




blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails