‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Isnin, 29 Julai 2019

NASI AYAM FARHANI

Nasi Ayam Farhani, Tanjong Malim

Nasi Ayam dikatakan berasal daripada masakan kaum Cina. Di Malaysia, Nasi Ayam digemari oleh semua kaum. Selain Nasi Lemak, Roti Canai dan Teh Tarik sebagai identiti makanan rakyat Malaysia, Nasi Ayam rasanya juga patut disenaraikan ke dalam masakan rakyat Malaysia.

Nasi Ayam Farhani:
Pemandangan seberang jalan
dari Slim River ke Tg Malim

Kini terdapat pelbagai variasi Nasi Ayam. Cara penyediaan juga berbeza. Contohnya Nasi Ayam Hainan, Nasi Ayam Singapore dan Nasi Ayam Linda Onn.

Malah terdapat rangkaian restoran francais yang berasaskan Nasi Ayam iaitu seperti The Rice Chicken Shop, Restoran Nasi Ayam Linda Onn dan sebagainya.

Di Tanjong Malim, Nasi Ayam yang popular dan suka ramai adalah Nasi Ayam Farhani.

Sebut sahaja jenama Nasi Ayam Farhani, segera orang tempatan akan mengetahui dan mengakuinya.

Sekolah Menengah Kebangsaan Khir Johari:
Nasi Ayam Farhani terletak
bersetentangan dengan sekolah ini

Lokasinya ialah di jalan Tanjong Malim ke Slim River. Warung ini terletak berdekatan dengan stesyen minyak BHP dan berhadapan dengan Sekolah Menengah Khair Johari, Tanjong Malim.

Jika di Kota Tinggi, Johor, Nasi Ayam paling terkenal adalah Nasi Ayam Abu Bakar. Kalau di Tanjong Malim, warung Nasi Ayam Farhani menjadi pilihan utama di sini.


~Kita suap dulu, ya~
Hik hik Ammak satu kali

blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails