‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Selasa, 15 Januari 2013

Listen, Listen, Listen, When I talk you listen!

Alkisah Presiden Suara Wanita 1 Malaysia, Sharifah Zohra Jabeen menyantuni Cik Bavani di sebuah forum awam Universiti Utara Malaysia (UUM).

Sharifah Zohra Jabeen telah dilebelkan oleh kebanyakan orang di Youtube, Facebook, twitter, blog dan Media baru lainnya sebagai seorang yang tidak profesional dan tidak selayaknya seorang Presiden berkelakuan sedemikian rupa.

Sebuah akaun Facebook telah dibentukkan menuntut Puan Sharifah Zohra Jabeen meminta maaf kepada Cik Bavani di hadapan masyarakat umum: We-want-Sharifah-Zohra-Jabeen-make-a-public-apology-to-Miss-Bavani/

Begitu juga dengan surat terbuka kepada Presiden SW1M: surat-terbuka-kepada-sharifah-zohra-jabeen-syed-shah-miskin

Sharifah juga didakwa telah 'memperodohkan' golongan mahasiswa. Malangnya ada segelintir mahasiswa sendiri yang setuju dengan bertepuk tangan menyokong tindakan Sharifah 'memperbodoh' dan 'memperlecehkan' pendapat mahasiswa yang diwakili oleh Cik Bavani.



Tindakan kurang bijak Sharifah dalam menghadapi soalan dan hujah-hujah Cik Bavani amat dikesali. Terutama tindakan beliau mencelah dan 'merampas' microfon daripada Cik Bavani.

Sharifah telah mengganggu hujah-hujah bernas Cik Bavani dengan berkata; "Listen. Listen. Listen. Listen. Listen. Listen. Listen. When I talk you listen!" Kemudiannya beliau mengambil microfon sedangkan Cik Bavani belum habis berhujah lalu menjadikan hujahnya tergantung.

Penyudahnya, soalan-soalan Cik Bavani itu pun tidak dijawab, malah menghina Cik Bavani dengan memberikan imbalan "Haiwan" dan "Ikan Jerung bermasalah"

"Listen, listen, listen, listen, listen... I will answer your questions but animals have problems too. Kucing, anjing, lembu, kambing, ikan, burung, ikan jerung jaws semua pun ada masalah tau?"

Selain tindakan tersebut, Sharifah juga berkata:

"Dan jangan samakan negara Malaysia dengan negara lain. Kalau nak samakan dengan negara lain, what are you doing in Malaysia? Go to Cuba, go to Argentina, go to Libya... because all the students in this hall are happy with whatever the government does for them! (disambut tepuk tangan yang meriah daripada penonton)"

Psst.. Cik Sharifah, kalau itulah hujahnya, maka sebagai contoh kenaikan harga (opps silap, pelarasan harga) minyak, toll, cukai automobil dan sistem AES jangan samakan dan diambil contoh dengan membandingkan dari negara-negara asing lain . . . and What are you doing in Malaysia?

(wakakaka.. lawak betullah.. hehehe)

Tindakan biadap tersebut mendapat kecaman hebat hingga di Facebook, Twitter dan blog dicemari dengan ejekan "Listen. Listen. Listen. Listen. Listen. Listen"

Sebuah akaun Facebook telah dibangunkan menuntut Sharifah Zohra Janbee, Presiden Suara Wanita 1 Malaysia meminta maaf kepada mahasiswa Cik Bavani dan mahasiswa lainnya. Apatah lagi tindakan kurang bijak lagi tidak professional itu dilakukan di tempat gedung ilmu, di dalam dewan yang memuliakan para cendiakawan, tempat penerima ijazah!

Di hati maza tertanya-tanya, demikiankah budaya ilmuan di Malaysia yang dibanggakan itu? Beginikah cara seorang pemimpin yang boleh dibanggakan? Siapakah memilih pemimpin itu sehingga memalukan pertubuhan yang diwakilinya?





Bukannya aku marah, cuma nasihat by
blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails