‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Sabtu, 19 Februari 2022

𝗔𝗡𝗚𝗞𝗔𝗥𝗔 𝗕𝗘𝗞𝗔𝗦 𝗧𝗨𝗡𝗔𝗡𝗚

Kami merayau-rayau sekitar kampung dengan menunggang motorsikal berdua. Saya membonceng Bekas Tunang.
 
'Ah, persetanlah orang nak mengata perihal kami berdua-duan ini.'

Kemelesatan ekonomi memang ketara. Masing-masing mengalaminya sendiri. Kelat di kerongkong memikirkan hal nasib keluarga di hari muka. Anak-anak semakin membesar. Hal sekolah dan melanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi adakalanya menikam hulu hati. Pedih.

Setibanya di tebing ban di Kampung Kedah, Pinggir Jaya, saya menghentikan motorsikal. Lalu mematikan enjin. Kecamuk di fikiran barangkali panadolnya adalah memerhati keindahan alam.
 
Bekas tunang saya turun dari motorsikal. Lalu mengambil ranting kayu dan melibas-libas ke kiri dan kanan.
 
Entah apa firasat yang dia dapat, tiba-tiba Bekas Tunang saya berteriak bersungguh-sungguh, "siapa yang paling beruntung, cantik dan mulus dalam dunia ini?"

"Muuuuoooooo," sekonyong-konyong terdengar laungan kuat menjawab persoalan berat yang diperkatakan oleh bekas tunang saya dari kandang lembu di seberang tebing ban. Ada lima ekor kesemuanya.


Saya dan dia terus berdekah-dekah di situ juga. Sekelip mata muncul kegirangan; ceria di dalam hati.
Sekarang Allah SWT membalas jawaban kekusutan tadi secara tunai.

Alhamdulilah.
Hik hik

Ammak satu kali


blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails