‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Rabu, 15 Mei 2013

Gwiyomi Malaysia Bikin Panas


Aqlan Sholehin (3 tahun) sedang membuat muka Gwiyomi (muka comel)
foto: ronawarna.blogspot.com

Aqlan Sholehin (3 tahun) sedang membuat muka Gwiyomi (muka comel). Ini semua gara-gara menonton muzik Korea atau dikenali sebagai K-pop di Youtube. 

Fenomena gwiyomi sudah lama bertandang di dunia hiburan antarbangsa sesudah gelombang Oppa Gangnam Style. Ramai yang meniru gaya gwiyomi yang dipopularkan oleh artis 'cute' Korea tersebut termasuklah artis tempatan antaranya penyampai radio FBI (Faizal bin Ismail), Fara Fauzana dan Dj Ninie (KLFM).

Taip sahaja frasa nama Gwiyomi di enjin carian Youtube atau En. Google, pastinya anda akan mudah mendapati video-video yang cuba meniru gaya dan memek muka mereka paling comel. 

Perkara yang sama juga berlaku pada Aqlan Sholehin. Beliau juga tidak mahu melepaskan peluang untuk meniru gaya tersebut sama. Sudah berpuluh-puluh kali video itu diputar ulang. Kemudian dia beriya-iya menari dan membuat aksi yang sama.

Akhirnya, aksi 'comel' Aqlan sempat maza rakamkan sebagai kenang-kenangan.

Psst: maza ada juga cuba meniru gaya tersebut, tetapi darling menghalangnya, "Abang jangan snap gambar gwiyomi abang itu dan tayangkan di internet. Muka cute abang khas untuk kami anak beranak!"

Ahaks.. selamat gitew... maza ingatkan si darling mahu berkata sebaliknya... hehehe.. Jadi, kengkawan jangan jeles aaa.. maza lantun-lantun dulu bye!.. hahahhaa (ketawa orang jahat!)





blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails