‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Isnin, 4 April 2011

Gadis Canon: dari Johor ke Kedah!

Potrait ini dipetik ketika maza mengembara seputar Malaya. Dari selatan tanah air membawa ke utara.

Wisata kali ini menemukan sanak-saudara dan mereka teringin sangat wajah pulus mereka dirakam ke dalam lensa maza yang kemudiannya disiarkan di dalam blog ini.

Anis

Anis, gadis berusia 14 tahun ini beraksi seolah-olah gadis Canon (dibaca bukan model profesional dan hentam ajelah hehehe).  Anis ialah anak kepada Tok Sarjan (Pencen RAMD) Suhardi dan sekarang menetap di Masai, Johor.

Anis seorang periang dan banyak celotehnya. Anak dara ini masih bersekolah di Tingkatan Dua.
 
Anis

Syirah

Gadis cilik di bawah ini pula ialah anak orang kampung maza bernama Syirah. Lokasi rakaman potrait dibuat di Lembah Bujang, Merbuk, Kedah. 

Memang asalnya keluarga beliau dari Sungai Petani, Kedah dan kemudiannya berhijrah ke Kampung Pinggir Jaya, Kahang, Johor sekitar 1970-an di atas program penerokaan dan kemajuan tanah sawah Johor.

Sekarang ini keluarga mereka berpindah semula ke kampung halaman dan menetap di sana setelah hampir 30 tahun bermustautin  di Johor. 

Syirah ialah cucu kepada En. Abd. Aziz dan Kak Melah. Syirah anak kepada Anuar.

Moga-moga mereka dalam kesejahteraan dan berbahagia. Banyak cerita dan kisah melanda dalam kehidupan anak kecil ini. Moga-moga dia tabah menghadapi ujian hidup.

Syira


Kali ini maza sengaja (naiwatu sahaja aku) membawakan dua potrait yang mempunyai dua personaliti dan jiwa berlainan. Apa-apa hal pun anak-anak puyai jiwa yang perlu dibina, dipupuk dan ditarbiah.

Masing-masing ceria tetapi di jiwa mereka ada kecamukan.

Wahai anak-anak mudah-mudahan engkau berjaya mengharungi gelora hidup ini. Ameennnn...
blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails