‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Jumaat, 8 Oktober 2010

SAM dan Kisah Kertas Peperiksaannya - 1997

(Gambar: SAM {Saiful Azhar Mokhtar})

Aku masih ingat lagi tatkala itu minggu-minggu exam ... peperiksaan tahun ketiga engkau.

SAM (Saiful Azhar Mokhtar), kau ada exam pagi tu. Aku dan Kuril lazim singgah ke bilik kau. Terutama si Kuril rajin benar mengejutkan kau untuk makan tengah hari.

Macam biasa, tengah hari itu ketika kami hendak ke dewan makan, kami lempias dan menggendang bilik kau. Kau terjaga dan buka pintu bilik asrama itu. Kau kembali di atas katil dan berbaring semula. Dari balik celah pintu itu kami menjenggah. Langsir masih bertutup rapat lalu mencetuskan suasana gelap macam malam dan kipas angin syiling berpusing ligat.

Kami tahu semalam kau berusaha keras mengulangkaji. Dan kadang-kadang bukannya kau ulangkaji, tetapi mencipta lagu dengan bertemankan gitar dari bilik aku. Ataupun kau menghilang ke bilik penyelia bersama keyboard muzik berjenama Roland.

Setelah memandang sekitar kami menggeleng-gelengkan kepala. Kemudian kami mengajak kau makan tengah hari bersama.

Tetapi sebaliknya kau tanya kami, "Dah pukul berapa?" Lalu kami jawab, "Dah tengah hari."

Kau terus bingkas mengelabah sambil menepuk dahi. Kami berasa pelik dan terperanjat. Kau memberitahu kami yang kau ada exam pagi tu dan sekarang kau sudah terlepaskannya!

Selepas itu kau pergi jumpa pensyarah bagi explanation baik punya. Kemudian pensyarah bagi kau special treatment examination...

Mujur juga kau lepas disebabkan assingment kau dapat baik. Kalau tidak, haru dibuatnya weiii..

wakakakka ... sesungguhnya kenangan bersama SAM memang terindah gitew ... hehehhe
blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails