‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Sabtu, 30 Oktober 2010

Tamatlah sebuah perjalanan hidup buat cucuku...


October 30, 2010 - Hari ini cucu (anak kepada anak saudara) maza meninggal dunia. Arwah dijangkiti virus di paru-paru. Dua malam tinggal di Hospital Selayang, dan hari ini Ahad lebih kurang jam 4.00 petang arwah kembali ke Rahmatullah.

Umurnya baru satu tahun lapan bulan. Jam 10.00 malam tadi jenazah selamat dikebumikan.

Selamat berisitrehat Masliha binti Norisyam bin Kamisan.

Buat Syam dan Mc'Na, inilah dugaan. Tetapi jangan khuatir anak itu sedang menanti kita di salah satu pintu syurga. Insyallah si anak ini akan memberi safaat kepada ke dua ibubapanya. Tetapi dengan syarat si ibubapa ini perlu redha dan tabah dengan ketentuan Allah SWT.

Sebenarnya cucu maza yang comel ini sejak lahir lagi sudah punyai masalah kesihatan. Tatkala bayi dia sudah menjalani pembedahan untuk mengeluarkan lebihan air di kepalanya.

Memang doktor pernah memberitahu bahawa anak ini perlu diawasi dan mudah dijangkiti penyakit disebabkan antibodinya lemah.

Tetapi siapa yang sangka, Allah SWT mahu menggambilnya pada hari ini.

Akhir kalam dari Datuk, selamat berehat sesungguhnya kau anak yang bertuah.

Sob! Sob!.. maza baru pulang dari menziarahi keluarga yang ditimpa ujian ini, mudah-mudahan keluarga Syam mampu mengharungi cubaan dengan tabah dan sentiasa dalam keredhaan.

blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails