‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Sabtu, 15 Mei 2010

Kaki Bangku


Mei 14, 2010 - Malaysia kalah di separuh akhir Piala Thomas. Tewas dengan China (0-3). Maka ia melengkapkan selama 20 tahun Malaysia terlepas Piala Thomas.

Sudah kalah, biarlah kalah, kanzzzz? Terimalah hakikat. Apa yang penting sekarang masa depan pasukan Malaysia. Kita perlu mantapkan lagi. Perlu cari pelapis yang handal-handal. Pelaburan dan pembangunan sukan badminton pastikan berbaloi.

Maza percaya, ramai lagi pelapis yang berkebolehan membawa cabaran akan datang. Lagi pun orang Malaysia bukannya kaki bangku.

(Gambar: bangku)

Perhatikan kaki bangku itu. Lurus tidak bengkok. Kata orang tak seksi dan berseni.

Kaki bangku membawa maksud tak pandai main sesuatu permainan. Hanya tahu buat satu tugasan sahaja iaitu memacakkan diri di tengah gelangang. Tidak pandai menari untuk berlawan dengan pihak lawan.

maza berharap pasukan badminton kita yang akan datang tidaklah disamakan dengan bidalan itu. Yang sudah tu sudahlah.


Mantapkan usaha dengan mencantikan lagi gaya, mutu, keunggulan persembahan dengan tambahkan bunga dan cabaran dalam setiap permainan.


Macam juga dalam gambar di atas. Bila atas bangku ada bunga, wajah sudah berubah. Bangku lebih bermaruah! Jadi lain kali tewas pun dalam keadaan bermaruah juga! hehehhe

(Gambar: Orked menjadi peghias di atas meja untuk pembuka selera)

Segala rusuh tak semestinya berakhir dengan sengsara. Dalam derita kekalahan itu rupanya ada 'taman bunga'.

Kita kalah. Ini bermakna imbuhan berjuta-juta juga terselamat daripada diagih-agihkan. Rupanya dalam lara ada hikmah! Banyak duit rakyat diselamatkan fulaks... aduhaiiii...

Dalam ekonomi yang baru nak pulih ini, ia cukup bermakna kepada rakyat. Kata lain pula, wang berjuta tersebut dapat disalurkan kepada pembangunan ekonomi yang produktif. Iaitu kepada faktor ekonomi yang lebih aktif pengeluarannya. Bukan yang pasif seperti imbuhan kemenangan Piala Thomas itu, hanya tertumpu kepada perseorangan!

Sebagai contoh wang berjuta yang dijimatkan itu boleh diperuntukan untuk sekolah jenis kebangsaan, penyelenggaran hospital dan membangunkan prasarana di Sibu! Oppsss! hehehehe


(huhuhu.. maza merapu disebabkan lara Malaysia tewas lorr.. UWAKKKKK!!!!)



blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails