‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Sabtu, 20 Mac 2010

Pertandingan Bowling Carlina 2010

Mac 14, 2010 (Ahad) - Jam dua petang, bermulalah hari bersejarah di Pin Jucntion, 3rd Floor, e@Curve, Mutiara Damansara. Kali ini maza menjadi Pengarah Projek ,Pertandingan Bowling Carlina 2010 itu.

Penganjurnya ialah Badan Pengurusan Bersama (JMB) Carlina. Perasmi projek pula YB Dr. Nasir Hashim, ADUN Kota Damansara.

Pada tahun 2007, Pertandingan Bowling Carlina diadakan buat kali pertama. Setelah berlaku krisis kepimpinan dan perpindahan pemimpin-pemimpin yang lepas, menyebabkan projek kemasyarakatan ini terbengkalai.

Ketika itu pengarah projek yang sebenarnya ialah Azlan bin Mansoh. Tetapi entah macam mana, dalam diam-diam Azlan yang juga Bendahari Persatuan Penduduk telah menggunakan nama maza dalam urusan rasmi surat-menyurat. Akhirnya tak fasal-fasal maza menjadi pengarah yang lelap.

Walhal projek kali pertama itu buah idea si Azlan sendiri. Katanya dia mahu membuat projek hebat sebelum beliau berpindah ke Saujana.

(Gambar: Menanti giliran)

Sebetulnya, sejak mula maza memang tak berminat sukan bowling ini. Bahkan maza tidak tahu main. Tetapi hakikat sebenarnya mana-mana sukan yang memerlukan perbelanjaan besar, maza akan cuba elakkan diri. Kecuali sukan badminton!

Projek Pertandingan Bowling Carlina 2007 telah menjadi jerangkap samar untuk maza terjerumus. Semuanya gara-gara si Azlan Mansoh selalu mengajak maza bermain bowling di Cinelisure.

(Gambar: Pecah botol)

"Kau boleh main sebenarnya. Kita buat projek ini untuk perpaduan komuniti kita. Jomlah, kita bikin projek dan kau lead", Azlan menjalankan racunnya.

"Aku tak ada experience bab bowling ni. Kalau setakat bola sepak ke, hoki ke, aku taulah"

"Jangan risau. Kau jadi AJK AKUlah. Projek ni biar KITA sama-sama jalankan."

Mengenangkan kata-kata lunak dan dia adalah kawan baik maza, tidak dapat tidak maza tertunduk fikir panjang. Lalu Azlan mengambilnya sebagai kata setuju dari maza.

(Gambar: Cikgu Faizal)

Dalam pengarahan projek, projek Pertandingan Bowling Carlina 2010 bukanlah yang pertama di bawah arahan maza. Sebelum ini pun tatkala di IPT, di sekolah bahkan di kampung sendiri, maza sudah berpengalaman menjadi pengarah!

Akhirnya, syukur alhamdulillah, Pertandingan Bowling Carlina 2010 berjaya dijalankan dengan gilang-gemilang. Walaupun jumlah penyertaan dan tajaan agak kurang berbanding 2007 namun keceriaannya tidak terpadam.

Pada projek 2007, seramai empat puluh orang peserta telah terlibat. Pada tahun ini, seramai 24 orang peserta telah mengambil bahagian dan mereka dibahagikan kepada enam kumpulan dengan cabutan undi.

(Gambar: Johan, Kumpulan 6)

Pemenang kali ini jatuh kepada kumpulan favorite iaitu Kumpulan 6.
Naib Johan: Kumpulan 2
tempat ketiga: Kumpulan 1
tempat keempat: Kumpulan 3
tempat kelima: Kumpulan 5
tempat keenam: Kumpulan 4

Pemenang kategori individu pula ialah
Johan Lelaki: Cikgu Faizal
Naib Johan Lelaki: En. Hamzan

Johan Wanita: Pn. Mahanim
Naib Johan Wanita: Cik Aimi Ajlaa Bt. Hassan

Hadiah Kumpulan
Johan: RM300 & 4 buah Diari Islamiah 2010
Naib Johan: RM200
Tempat Ketiga: RM100
Tempat Keempat: RM60
Tempat Kelima: RM50
Tempat Keenam: RM40

Hadiah Individu
Johan lelaki/wanita: RM50 & Diari Islamiah 2010
Naib Johan lelaki/wanita: RM25

Penaja projek: ADUN Kota Damansara, Restoran Naina Muhammad Seksyen 5, Kota Damansara dan Che Mat Ghani bin Che Will, Pengerusi JMB Carlina.

Kepada para pemenang maza ucapkan tahniah. Jumpa lagi tahun depan (psst: kalau panjang umur dan kederat masih ada lorrr..huhuhu)


blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails