‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Rabu, 4 Ogos 2010

Kalau sudah rindu, moh ler kita Be-Reunion... 8th collage, UM


Minggu lepas maza sudah terjah satu sessi REUNION 8th, UM @ PD (Julai 24-25, 2010). Lokasi kali ini ialah di Tiara Beach Resort, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia.

Mula-mula itu, maza sudah pasang angan-angan besar mahu tersadai macam buaya tembaga yang mati terdampar di pantai Port Dickson. Alahai... yang tiga orang pemancing jumpa bangkai buaya seberat satu tan terapung di Ixora Permai, Tanjung Agas, Port Dickson yang itu.


Mimpi indah itu punah sebaik tiba di Tiara Beach Resort. Puas maza mencari tepian pantai nan lautan dalam ke sana ke mari. Selangkor sudah, meranduk semak pun sudah, tapi bayangan pantai di Tiara Beach Resort haram tidak ditemui.

Yang ada cuma kolam besar gedabak, melingkar terkangkang luas di tengah-tengah penginapan kami.

Pun begitu, maza fikir..., ini pun jadilah, dapatlah juga melepaskan keinginan maza dan anak-anak bersidai penuh damai.

Akhirnya di kolam itu kami berendam jua. Pantai beralun landai sudah tidak terkenangkan lagi.


Kolam besar gedabak macam lautan nan luas ini dilengkapi dengan gelongsor besar, sotong gergasi, buaian berpusing dan macam-macam lagi. Ianya diutamakan untuk kanak-kanak.

Kalau sudah dinamakan untuk kanak-kanak, makanya orang-orang dewasa terpaksalah duduk diam-diam di tebing kolam!

Tapikan mana boleh jadi. Tidak tahan sehhh. Dengan beralasan mengawasi anak-anak, maka ada juga emak-bapak yang terlepas sama bermain gelongsor. Berdebus .... air melompat keluar setelah manusia berat itu curi-curi mendarat cemas ke dalam kolam tersebut. Bangkit-bangkit terasa bontot menjadi sengal terhentak lantai kolam disebabkan airnya toho (cangkat/cetek)! (ahaks ... rasakan)


Reunion kali ini telah menemukan 17 keluarga daripada Regimen Kolej Kediaman Kinabalu, Universiti Malaya dengan kekuatan 60 orang anggota. Battalion yang satu ini juga dikenali sebagai Kolej Kelapan (KK8), UM.

Namun yang paling best dan mahu ditonjolkan di sini sebenarnya ialah 'muka maza sudah masuk surat khabar!'

Jadi sebagai kenang-kenangan dan nak bagi penghangat kengkawan yang sedia 'hangat', maka sukacitalah maza mahu menepek berita dari harian Kosmo! yang bertarikh Ogos 3, 2010; halaman 19 itu.

Inilah buktinya: -


YAHOOOOO!!!! Lihatlah DUNIA ... lihatlah!!!.. tontonlah sepuas-puasnya!... Hahaha (sila ketawa macam orang jahat)

psst Kujie: ... den pun dah masuk surat khobar. Kira den dah balas dondamlah ni, wakakaka

Akhir kalam, jangan marah aaaa! hehehe...


blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails