‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Ahad, 20 Disember 2009

Yang Jauh Didekat-dekatkan

Disember 2o, 2009 (Ahad) - Lebih sebulan lalu kami merancang untuk mengadakan reunion untuk pelajar lepasan Fakulti Ekonomi dan Pentadbiran UM, tahun 1995.

(Gambar: Dari kiri; Bib, Intan & Yan)

Pendek kata, sudah sedekad kami meninggalkan UM. Begitulah gambaran yang boleh maza berikan. Ini bermakna sedekad itu jugalah antara kami terputus hubungan.

Perubahan yang begitu ketara ialah masing-masing sudah punyai anak dan keluarga sendiri.

Akhirnya hari ini program tersetbut berjaya dilaksanakan walaupun dengan kehadiran cuma empat orang sahaja.

Sekurang-kurangnya ini sebagai langkah permulaan. Yang tidak dapat hadir kami maklum kesusahan anda. Dan diharapkan dengan pertemuan sulung ini mampu memangkinkan semangat anda untuk bersatu, "Yang Jauh didekat-dekatkan".


Graduan UM ini telah berkumpul di hadapan Rumah Universiti yang bersetentangan Dewan Tuanku Chanselor, Universiti Malaya, Kuala Lumpur (UMKL), sejak jam 10.00 pagi.

Sambil menantikan yang lain tiba (sebenarnya memang tak kunjung tiba pun) kami sempat mengambil gambar dan bertanya khabar.

Puas menunggu kami pun bergerak pula ke Bukit Angkasa. Ke mana lagi kalau tidak ke Restoran Nara. Ayam golek pilihan ramai menjadi santapan tengahari itu.

Banyak perkara kami ceritakan. Banyak perihal juga kami singkap.

Dari hal keluarga hinggalah kepada urusan kerja. Termasuklah peluang-peluang perniagaan dan ibadah. Dengar khabar En. Yan mahu mengajak dan menganjurkan kembara umrah ke tanah suci Hijaj; Mekah & Madinah. Katanya rancangan itu untuk program dua atau setahun akan datang.

Maza teringin sangat hendak menyertai program kembara umrah itu. Insyallah maza akan usahakan bersungguh-sungguh. Tungguuuuu.....

(Gambar: Ayam golek Nara)

Maza merasa sungguh berbahagia sekali dengan pertemuan tersebut. Malah bukan sahaja dapat mengenangkan kembali nostalgia silam, tetapi juga menaikan semangat juang maza.

Memang dalam kalangan kami, maza dikenali pejuang sezaman.. heheheh.. Cuma baru-baru ini (sebenarnya bertahun-tahun juga) semangat itu pudar dan menghilang.


(Gambar: lepas penat bersembang, makanlah pulak.. hehehehe)

Hari ini, 'semangat yang hilang' itu mekar semula. Ia kembali dan mahu berbakti!

Terima kasih kengkawan. Jasa mu tetap dikenang. Sebelum itu, maza hendak berpantunlah sikit... bolehkan kengkawan...

"Gendang gendut, tali kecapi
Panjang umur jumpa lagi..."

Terima kasih mereka yang hadir: Yan, Habibah, Intan dan maza...



blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails