‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Rabu, 24 Oktober 2012

Malam Pesta Ria Kuantan

Hujung minggu sudah maza pulang ke Kuantan. Mengemas rumah di sana sebagai persediaan keluarga maza berpindah di Kuantan sekali lagi. Selepas ini mulai tahun hadapan, maza kembali berkelana sendirian. Akan kembali menemui keluarga tercinta pada hujung minggu dan hari-hari kelepasan.



Setelah penat seharian mengemas rumah yang sekian lama ditinggalkan oleh penyewa itu, maza sempat berpesta ria bersama anak-anak. 

Hujan membasahi bumi Kuantan dari pagi membawa ke waktu malam hari. Namun itu tidak menjadi penghalang. Kebetulan berhampiran rumah kami di seberang jalan sana malam pesta muda mudi. Sungguh pun orang tempatan memberi tahu hampir tiap-tiap hari hujan turun setelah seminggu atau dua minggu ini, pesta tersebut tetap berlangsung. 


Kami anak beranak telah terjah ke pesat dimaksudkan itu. Hujan masih rintik-rintik. Padahnya tidak ramai orang ke situ. Setelah hujan semakin reda dan jam menunjukkan jam 9.30, pengunjung mulai ramai. Itu pun tidak sampai ratusan orang. 

Jadi, kami dapat berpeleseran sakan dan bermain beberapa permainan di situ dengan selesa. 


Dari pemerhatian maza, funfair kali ini tidak begitu besar. Hanya terdapat lebih kurang lima atau tujuh buah jentera dan permainan. Selain itu terdapat beberapa gerai-gerai tikam-tikam dan permainan.

Selepas setengah jam berada di situ, kami pun pulang. Khuatir juga kami kebasahan ditimpa hujan. 


Kata mertua maza, sekali-sekala berlibur bersama keluarga tidak ada salahnya. Janji halal dan diredhai Tuhan! Uhuk!..(sungguh tajam kan? Menikam kalbu maza gitew.. ahaks!)

Selamat berehat ya kengkawan,
blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails