‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Isnin, 16 Januari 2012

Menghalau hantu sambil makan cendol



Siang tadi maza perhatikan sahaja gelagat penari-penari tarian singa. Mereka tawaf satu bagunan ofis. Berkeliling. Katanya mahu kejar hantu-hantu jahat agar keluar dari premis itu dan tidak mengganggu lagi perniagaan mereka. 

Kata pemilik premis itu pula supaya hantu-hantu jahat tidak menghalang mereka mencari rezeki dan mudah-mudahan tahun ini lebih 'ong'. Mereka juga bermohon agar tahun ini bukanlah tahun Armageddon sebagaimana puak-puak Maya dan orang-orang barat yang percaya akan tilikan itu.


Sambil menelan sisa-sisa air cendul di bawah pokok, maza berdoa juga di dalam hati agar hantu-hantu itu tidak melarikan diri ke arah maza. Maza pula yang 'sewei' kehilangan 'ong'. Segera meletakan sudu ke tepi dan maza habiskan cendul tersebut dengan meneguknya pula. 

Kemudian maza berlari-lari anak pergi mendapatkan 'berkat' pula dengan menonton tarian singa. Mana tahu dapat rezeki limau free pulak atau paling kurang dapat melonggarkan pinggang yang ramping ini dengan sama-sama bergoyang 'pingul Inul'.. ahaks.. lalalala

"Dung! Dung! Cheng! Dung! Dung! Cheng! .. ya kengkawan lalalala"


blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails